Érdekességek, Nincs kategorizálva

MILYEN FELADATAINK VANNAK EGY CSALÁSI ESEMÉNY BEKÖVETKEZÉSE ESETÉN?

Csók Sándor, mint a FORTIX Consulting Kft. szakértő fraud tanácsadója szeretnék egy olyan csalási eseményt megosztani, amiből sokan tanulhatnak.

Az elmúlt időszakban sajnos megtapasztaltam, hogy a csalások megelőzésének fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, és minél szélesebb körben kell terjeszteni ezt az információt. Ráadásul mindenki számára kiemelten fontos azoknak a lépéseknek az ismerete, amelyeket csalás bekövetkeztekor érdemes megtenni.

Az idő itt a legfontosabb faktor, hiszen minél hamarabb észleljük a csalást, annál nagyobb eséllyel tudjuk visszaszerezni a pénzünket.

MI IS TÖRTÉNT A CSALÁSI ESEMÉNY SORÁN?

A múlt héten felhívott az egyik ismerősöm, hogy segítsek neki, mert a számlájáról elvittek néhány millió forintot. Természetesen segítettem. Elmondta, hogy a következők történtek:
1) Hívást kapott egy pénzintézettől, amely azt állította, hogy tranzakcióját csalási gyanú miatt megállították.
2) Felhívták a figyelmét, hogy pénze veszélyben van, ezért át kell helyezni egy biztonságos számlára.
3) Ehhez szükséges volt egy program telepítése a számítógépre (az Anydesk nevű szoftverről volt szó).
4) A program telepítése után, a csalók hozzáfértek az internetbankjához.
5) Ezután több, kisebb összeg formájában indították az utalásokat a számláról.
6) Folyamatosan hívták több telefonszámról.
7) Egy SMS üzenetet is küldtek az ügyfélnek, hogy az utalások teljesültek.

MIT IS TEHETÜNK CSALÁS ESETÉN?

Amint észlelte a csalást, az ismerősöm azonnal lépett: elment a saját pénzintézetéhez és feljelentést tett a rendőrségen.

Én pedig a következő intézkedéseket ajánlom csalás esetén:

  • Blokkolni kell azt az elektronikus csatornát, ahol a csalási tranzakciók történtek.
  • Be kell menni a számlavezető pénzintézethez, panaszt kell tenni, kérni az összeg jóváírását és a tranzakciós listát, amin az érintett tranzakciók szerepelnek.
  • A tranzakciós listával és panasszal feljelentést kell tenni a rendőrségen.
  • Ha forint számláról történt az utalás, kérd azonnali zárolást a feljelentésedben.
  • Az érintett számítógépet vagy telefonkészüléket újra kell telepíteni, hogy minden potenciálisan kártékony szoftvert eltávolítsunk.
  • Ha a pénzintézettől negatív választ kapunk, akkor a Békéltető testülethez fordulhatunk segítségért.

Javaslom, hogy mindenképpen fordítsanak kiemelt figyelmet a telefonhívásokra, e-mailekre, győződjenek meg arról, hogy kivel beszélnek és ne dőljenek be a csalóknak. Ha ez mégis megtörtént, mindenképpen azonnal használják a fenti intézkedéseket a károk enyhítésére és a pénz visszaszerzésére. 

További csalásmentes szép napot kívánok,

Csók Sándor 

Beszélgessünk!

Tegye fel kérdéseit szakértőinknek!

Tanácsadás

FORTIX Consulting Kft.
Székhely: 1114 Budapest, Magyari István utca 2.
Fsz. 4.

Iroda: 1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 2. 4. em. 1.
hello@fortix.hu

Dr. Simon Norbert
+36 30 255 7866
norbert.simon@fortix.hu

CyberCamp

Oktatásszervezés

TELEFON: +36 70 907 2689 vagy +36 70 303 2617
Munkanapokon 10:00-15:00

E-MAIL: webinfo@cybercamp.hu 

Hírlevél
Maradjunk kapcsolatban! Naprakész iparági hírek, izgalmas cikkek, hetente.
Az év Családbarát vállalata 2023Opten A MinősítésAz év Családbarát vállalata 2023Innovatív márka 2023
Fortix facebookFortix LinkedinFortix youtube
Copyright © FORTIX Consulting Kft.