RUGALMASABBÁ VÁLNAK A HOME OFFICE SZABÁLYAI A VESZÉLYHELYZETBEN
A megjelent kormányrendelet értelmében a munkáltatók és a munkavállalók a munka törvénykönyvétől eltérően állapodhatnak meg a távmunkáról.
Így a veszélyhelyzet időtartama alatt a munkáltatók és a munkavállalók a Munka törvénykönyve távmunka végzésre vonatkozó előírásaitól eltérően is megállapodhatnak, ami mindkét fél érdekeinek érvényesülését segíti.
E rendelkezés számos könnyítésre teremt lehetőséget, így a munkavégzés helye szabadon választhatóvá válik, a távmunka akár részlegesen, a munkanapok egy részében is megvalósulhat.
Ez azt jelenti, hogy a Munka törvénykönyvének a távmunkavégzés eltérő munkavédelmi szabályaira vonatkozó részt a veszélyhelyzet idején nem kell alkalmazni.
Az szja-törvényt is módosították a rendkívüli jogrend idejére: a veszélyhelyzet ideje alatt igazolás nélkül, költségként elszámolható tételnek minősül a távmunkavégzés keretében munkát végző munkavállalónak a home office-szal összefüggésben költségtérítés címén fizetett összegből a felek által előzetesen meghatározott, de legfeljebb havonta az adóév első napján érvényes havi minimálbér 10 százalékának megfelelő összeg (jelenleg 16 100 forint).
Ennek azonban feltétele, hogy a magánszemély a távmunka végzéssel összefüggésben az internethasználattal illetve a munkavégzési hely bérleti díjával, rezsijével kapcsolatban más költséget ne számoljon el.
A munkavédelmi előírásokon is igazítottak:
Eszerint munkáltató köteles tájékoztatni a munkavállalót a munkavégzéshez szükséges, egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkakörülmények szabályairól, a munkavállalónak pedig ezek teljesülésére figyelemmel kell megválasztania a munkavégzés helyét.
A módosításokat az Információs és Technológiai Minisztérium kezdeményezte.
A tárca szerint a cégeknek érdemes a home office mellett dönteniük, ha tevékenységi köreik, működési sajátosságaik ezt lehetővé teszik, és az átállás nem gátolja munkavállalóikat feladataik teljes értékű elvégzésében.
A cél ugyanis az, hogy minél korszerűbb szabályozással segítsék elő a nem hagyományos foglalkoztatási formák terjedését.
A koronavírus-járvány első hullámának tapasztalatai szerint a home office sok területen bevált, egyaránt előnyös munkáltatók és munkavállalók számára is.
A home office felvethet olyan kérdéseket információbiztonság és IT biztonság terén, amelyekre nem minden cég van felkészülve.
A FORTIX Consulting több éves, pénzintézeti és nagyvállalati környezetben szerzett tapasztalattal rendelkezik az oktatás, információbiztonsági, üzletmenet-folytonossági, humán biztonsági és adatvédelmi irányítási rendszerek bevezetése, működtetése, valamint kiszervezett szakmai feladatok ellátása terén, ami hosszútávú garanciát jelent az elvárások magas színvonalú teljesítésére.
Több szervezet számára is biztosítunk ISMS, BCMS, illetve GDPR támogatást, módszertanunk így a nemzetközi szabványismeret mellett aktuális projekt tapasztalatainkon és az ipar legjobb gyakorlati modelljein alapszik.
Igény szerint állunk továbbra is szíves rendelkezésükre.
Amennyiben biztosítani szeretné cége felkészültségét a jelenlegi helyzetre, személyre szabott ajánlatért keressen minket az alábbi gombra kattintva.
