+36 1 781 4842 info@fortix.hu

ITIL FOUNDATION + ITSM SZIMULÁCIÓ

Felnőttképzési engedély száma: E-001743/2018/D007

Az ITIL (Information Technology Infrastructure Library) egy dokumentált keretrendszer, amely az elmúlt közel három évtized összegyűjtött bevált gyakorlatain és az alkalmazása során szerzett tapasztalatokon alapul, ezáltal komplex modellt alkotva.
Az ITIL mára „de facto” nemzetközi szabvánnyá, mi több meghatározó keretrendszerévé vált az IT infrastruktúramenedzsment és IT szolgáltatások irányítási területein.
Az ITIL keretrendszerét és bevált gyakorlatának elemeit számos nemzetközi és hazai informatikai cég haszonnal alkalmazza a mindennapokban, így biztosítva a folyamatos és biztonságos informatikai üzemeltetését és erőforrásainak hatékony felhasználását, felügyeletét.

Kiknek ajánljuk ezt a tréninget?

Olyan cégek és magánszemélyek részére ajánljuk, akik szeretnének átfogó képet kapni az IT szolgáltatásmenedzsment alapjairól és az ITIL keretrendszer bevált gyakorlatáról, valamint olyan IT szakértőknek akik magas rendelkezésreállású rendszerekért vagy menedzselt IT szolgáltatásokért felelnek.

Mire tesz alkalmassá a tréning?

A képzés befejeztével a résztvevők átfogó képet kapnak az ITIL keretrendszer alapvető folyamatairól és összefüggéséiről, amelyeket felhasználva jelentős, mérhető sikereket érhetnek el a mindennapi IT üzemeltetés és szolgáltatásnyújtás kihívást jelentő területein.

Milyen tanúsítványt ad a tréning?

A képzés egy tesztvizsgával és annak kiértékelésével zárul. A FORTIX ACADEMY ITIL Foundation + ITSM Szimuláció képzésének részvételéről látogatási bizonyítványt állít ki. A képzés az ITIL Foundation vizsgadíját és a vizsgát nem tartalmazza!

A képzés tematikája

1. Szolgáltatásmenedzsment a gyakorlatban, a „best practice” koncepciója és alapfogalmai
2. Az IT szolgáltatásmenedzsment irányítási keretei
3. Az ITIL folyamatmodell, folyamatok és funkciók, szerepkörök és felelősségek (RACI)
4. Szolgáltatás stratégia (Service Strategy)
a) Ügyfelek, üzlet, ügyfélérték és értékteremtés. Hasznosság és garancia
b) Szolgáltatásportfólió, pénzügyi menedzsment, üzleti kapcsolatmenedzsment
5. Szolgáltatás tervezés (Service Design)
a) Szolgáltatásmegállapodások (SLA, OLA és UC), Szolgáltatáskatalógus menedzsment
b) A szolgáltatástervezés 5 fő aspektusa
c) Rendelkezésreállás, Kapacitás, Információbiztonság és IT szolgáltatásfolytonosság (ITSCM) menedzsment
6. Szolgáltatás átadás (Service Transition)
a) A szolgáltatás átadás alapfogalmai (DIKW modell, CMS, SKMS, DML, CI, SACM)
b) Változásmenedzsment (CAB, ECAB, változásmodell, változtatási javaslat)
c) Kiadás és üzembeállítás menedzsment
7. Szolgáltatás üzemeltetés (Service Operation)
a) Üzemeltetés célok és koncepciók, alapfogalmak ismertetése
b) Eseménymenedzsment (Információ/Figyelmeztetés/Kivétel)
c) Incidens, kérésteljesítés, hozzáférés- és problémamenedzsment folyamatok
8. Folyamatos szolgáltatásfejlesztés (Continual Service Improvement)
a) A folyamatos szolgáltatásfejlesztés célja és haszna az üzlet/ügyfél számára
b) A hétlépéses fejlesztési folyamat
c) A CSI modell

A képzés díja

219 000 Ft/fő
(államilag engedélyezett, ÁFA nélküli képzés)

A képzés hossza

4 nap,
3 elmélet + 1 gyakorlat

(09:00-17:00 óráig )

Ellátás

 Reggeli és délutáni frissítő,
valamint
szendvicsebéd

Gyakorlat

Apollo 13 ITSM szimuláció

Az Apollo 13 szimuláció egy egynapos, interaktív tréning amely során az ITIL keretrendszer 5 életciklus fázisának folyamatai és bevált gyakorlatai kerülnek bemutatásra a résztvevők és a minősített instruktor aktív együttműködése által.
A szimulációs gyakorlat a NASA 1970-es küldetésének a valóságban is megtörtént eseményeit dolgozza fel.

A résztvevők a houstoni irányítóközpont szerepköreit betöltve, csapatként dolgoznak, feladatuk: a megsérült űrhajót és a legénységet épségben visszahozni a Földre. A feladatok végrehajtása közben, a gyakorlatban kerülnek bizonyításra az ITIL ajánlásainak előnyei.

OKTATÓ:

Vályi-Nagy Péter

HELYSZÍN:

1126 Budapest, Orbánhegyi út 49. Oktatóterem
PARKOLÁS: a környező utcákban, például a Stromfeld Aurél utcában ingyenesen.
TÖMEGKÖZLEKEDÉS: A Déli Pályaudvarral szemben lévő buszmegállóból a 21 vagy 21A autóbusszal a Szent Orbán térig, onnan 3 perc séta, vagy a 102 autóbusszal a Szent Orbán térig, onnan fél perc séta.

TANANYAG INFORMÁCIÓ:

A résztvevők számára kiadott oktatási segédletek, esettanulmányok és tesztek magyar nyelvűek, amelyek a képzés kezdőnapján átadásra kerülnek.

 

Amennyiben a tréninggel kapcsolatban bármilyen kérdése, kérése merülne fel, a továbbiakban is készséggel állunk rendelkezésére.