+36 1 781 4842 info@fortix.hu

Hírnév vesztés vagy vesztes hírnév?

Gyakran történhetnek az üzleti életben olyan incidensek, amelyek jelentős anyagi károkat hagynak maguk után.  Habár a vállalat jó hírnevén esett folt felett könnyebben napirendre térünk, de vajon a hibás döntések beismerése van-e olyan fontos az ügyfelek számára, mint az anyagi veszteség?

A hírnév értékének romlása számos tényezőre vezethető vissza, de igazából az ilyen esetre való felkészülés mutatja meg valójában, hogy miként reagál a cég az őt ért negatív hatásokra. A nyilvánosság szemében a vállalatnak mindig makulátlannak, az ügyfelei felé őszintének, az alkalmazottai irányában pedig gondoskodónak kell mutatkoznia; ha ezek közül valamelyik nem valósul meg, a cégnek máris hatalmas arculcsapásban lesz része.

Mit eredményez, ha sérül a jó hírnév?

A cég elveszíti számos ügyfelét. Ha az ügyfél azt érzi, hogy hazudtak neki, vagy bármilyen kellemetlenségnek tették ki egy helytelenül kezelt üzleti zavar eredményeképpen, hajlamos gondolkodás nélkül átpártolni a versenytárshoz.

Az alaposan feldühített ügyfél akár még a szociális média különféle platformjain is hangot adhat haragjának és elégedetlenségének, ami még tovább ronthatja az amúgy sem rózsás helyzetet. Ilyenkor csak az üzleti károk felszámolására specializálódott csapat proaktív munkája hozhat némi enyhülést.

Emellett a vállalatokat kötelezhetik a személyi sérülések, anyagi veszteségek, szolgáltatások vagy termékek kiesésének megtérítésére, vagy az ügyfelet ért kellemetlenségek ellentételezéseként kárpótlásra, amelyek mind negatívan befolyásolják az ügyfélelégedettséget és a vállalat hírnevének megítélését. Az ezekkel összefüggő anyagi tételek hatása a későbbi üzletmenetre előre megbecsülhetetlen következményekkel is járhat. Gondoljunk csak az értékesítés visszaesésére, a fix ügyfelek elvesztésére, vagy a kifizetendő kompenzációs díj nagyságára. Ezek -a legrosszabb forgatókönyvet alapul véve-, akár a vállalat teljes eladósodásához is vezethetnek.

Mit tehetünk, hogy minimalizáljuk a hírnevünket érő kockázatot?

Annak ellenére, hogy a kérdésre adandó válasz nagymértékben függ az üzleti profiltól, a vállalat méretétől és összetettségétől, mégis vannak bizonyos tényezők, amelyeket szem előtt kell tartanunk.

Elsőként: az őszinteség. Ha a vállalat még krízishelyzetben is őszinte a részvényeseivel, sokkal nagyobb esélye van megtartani őket és a későbbiekben támogatásukat élvezve visszatérni az eredeti kerékvágásba. Az ilyenfajta reakció tovább mélyíti a bizalmat.

Másodjára: mindig legyen kéznél egy terv. Gyakorló üzletmenet-folytonossági szakemberekként folyamatosan azt hangsúlyozzuk, hogy hírnév védelmére készített terv mindig kell, hogy legyen, hiszen életbevágóan fontos. A vállalatoknak meg kell bizonyosodniuk arról, hogy az alkalmazottak megfelelően képzettek és képesek ellenállni a negatív tényezők nyomásának is. Ha ez a feltétel nem teljesül, akkor hamar abba a csapdába esnek, hogy sokkal nagyobb kárt fognak elszenvedni a meg nem tervezett lépések és a nem megfelelő reakciók hatására – csakúgy, mint egy hatalmas mértékű anyagi veszteség esetén -, amely végül a vállalat bukásához vezethet.

(Forrás: www.thebci.org)

Iratkozzon fel hírlevelünkre!