ISO 22301:2019 – KEVESEBB KÖTELEZŐ DOKUMENTUM
Azon vállalatok, melyek nem szeretnék tanúsíttatni szervezetüket az ISO 22301:2019 üzletmenet-folytonossági irányítási rendszerszabvány szerint, de a felkészülést fontosnak gondolják, a szabvány elemeit bátran hívhatják segítségül. Sorvezetőként egy olyan rendszer...
Fókuszban a megoldás alapú megközelítés – az ISO 22301:2019 szabvány változásai
a szerkezet változatlan maradt Az ISO 22301 korábbi, 2012-es verziója volt az első ISO-menedzsment alapú szabvány, amit úgy készítettek el, hogy figyelembe vették az ISO/IEC irányelvek 1. részének SL mellékletében foglaltakat, vagyis, hogy hogyan kell az...
Mielőtt összecsapnának a fejünk felett a hullámok
Biztos vagyok benne, hogy Ön azt gondolja, kevés időráfordítással, egy-két sablonnal máris kész a sikeres üzletmenet-folytonossági terve.. Igazam van? Ki kell ábrándítsam! Ez nem így van. Készíthet egy jó szakember egy ütős tervet, de elég egy váratlan esemény és...
Hírnév vesztés vagy vesztes hírnév?
Gyakran történhetnek az üzleti életben olyan incidensek, amelyek jelentős anyagi károkat hagynak maguk után. Habár a vállalat jó hírnevén esett folt felett könnyebben napirendre térünk, de vajon a hibás döntések beismerése van-e olyan fontos az ügyfelek számára, mint...
Míg mindenki a GDPR-ra összpontosított, a NIS irányelv belopódzott a hátsó ajtón…
Szolgáltatásaink között szerepel a megfelelés a hálózati és információs rendszerek biztonságáról szóló, úgynevezett NIS irányelvben meghatározott digitális szolgáltatók számára. A NIS-irányelv jelentősen háttérbe szorult a GDPR-ral szemben, pedig a két szabályozás...
Az auditor maga a megtestesült ellenség! Vagy mégsem?
Miért is kiemelten fontos egy BCM audit? Amikor Ön bevezet egy Üzletmenet-folytonossági irányítási rendszert, (továbbiakban BCMS) rádöbben arra, hogy az egyik követelmény a belső auditok megtartása. Mit jelent mindez? Ki lesz az auditor? Őket külön képezni kell erre?...
Amikor a fekete hattyú kifehéredik, azaz miért fontos a helyes hozzáállás válságkezeléskor?
A „Black Swan” (szó szerint fekete hattyú) egy kifejezés arra az esetre, amikor olyan váratlan esemény történik, amely nagy horderejű változásokat idéz elő. Mondhatnánk akár azt is, hogy beüt az a bizonyos ménkű. A Black Swan elmélet (2007) Nassim Nicholas Taleb...
Hogyan veszítsük el ügyfeleinket egy pillanat alatt
A legtöbb vállalat rendszeresen használ ügyfél-elégedettségi felméréseket és ezekkel kívánják alátámasztani, hogy az ő ügyfelük mennyire elégedett. A cégek túlnyomó többsége mára digitálisan végzi ezt a tevékenységet (vagy legalább rálépett erre az ösvényre) és...
Utazás a BCM körül avagy egy üzleti krízis titkos élete
Némi szakmai segítséggel, egy multinacionális vállalat jelentős előrelépéseket tett a tökéletesen működő üzletmenet-folytonossági stratégia megvalósításában. Szerencsére már megtették az első és létfontosságú lépéseket, amikor az élet közbeszólt... A kezdetek A szóban...
FORTIX INFO
CIKKEKHÍREKÉRDEKESSÉGEK
Kilenc dolog, amit érdemes tudni az üzletmenet-folytonosságról
Tudatosítás, tudatosítás, tudatosítás Minden alkalmazottnak az üzletmenet-folytonosságról és annak fontosságáról alapvető tudással kellene rendelkeznie, melynek érvényesítése, tudatosítása a vezetőség kompetenciája. Célszerű aktívan bevonni a dolgozókat a saját...
Mi is az üzletmenet-folytonosság?
Az Üzletmenet-folytonosságot az alábbiak szerint definiálhatjuk: „A vállalat azon képessége, hogy előre meghatározott, elfogadható szinten folytassa a termelést, vagy a szolgáltatást egy kárt okozó eseményt követően.” (ISO 22301)Miért fontos az...