
Varga Ildikó
A folyamatos fejlődés, tanulás híve vagyok. Több mint 10 éve dolgozom az oktatási szektorban. Szakterületem az életvezetési, valamint a felsőoktatási tanulmányi és felvételi tanácsadás.
Egyetemi éveim alatt ismerkedtem meg az andragógia, azaz a felnőttképzés tudományával, a felnőtt korosztály tanulási jellemzőivel, hatékony tanulásmódszertani eszközökkel, valamint a lifelong learning szemléletével, mely azóta fontos alapja szakmai és magánéletemnek is.
A tanácsadás, a csoportmunka és az emberi erőforrás fejlesztés módszertanát mesterszakos tanulmányaim során sajátítottam el.
2020 óta foglalkozom life coachinggal, ami az önismeret fejlesztéséhez és céljaink eléréséhez ad kiváló segítséget. Ezeket a technikákat mutatom be Énkirakó nevű instagarm oldalamon is.
Végzettségek: Ifjúságsegítő (felsőfokú szakképzés, ELTE)
Andragógia alapképzés (felnőttképzési szervező szakirány, ELTE)
Emberi erőforrás tanácsadó (mesterképzés, SZIE)
Tagságok: Felsőoktatási Tanácsadás Egyesület (rendes tag)
Tanácsadók az Életpálya Támogatásáért Egyesület (rendes tag)
Oktatott tárgyak
Önfejlesztési technikák
A gyakorlati órák célja:
- a hatékony önismereti módszerek és tanulási technikák megismerésével és alkalmazásával a résztvevők sikeresen tudjanak lépést tartani az állandóan változó (munka)környezetben,
- a leendő kiberbiztonsági szakemberek részére a munkaerőpiacon kiemelten fontos soft skillek fejlesztése
- a szervezeten belüli eredményes munkavégzéshez szükséges, hatékony stresszkezelési, együttműködési és kommunikációs ismeretek átadása.
Miről lesz szó? Önismeret, tanulási technikák, kulcsképességek a munkaerőpiacon, célkitűzés, időgazdálkodás, döntés előkészítés, stresszkezelési technikák, az énmárka építése, szervezeti kultúra.
Kommunikációs képességek
Ebben a modulban tovább foglalkozunk az egyik legfontosabb kulcsképességgel, a kommunikációs képességgel:
Miért ilyen fontos ez a terület? Mivel nincs olyan, hogy nem kommunikálunk.
Nemcsak a munkában, életünk minden területén fontos a megfelelő kommunikációs technikák alkalmazása, ahhoz, hogy valóban azt és úgy közöljük, ahogy szeretnénk.
Mire kell figyelni üzleti környezetben?
Hogyan lehet hatékonyan érvelni, meggyőzni?
Hogyan kommunikáljunk konfliktusos helyzetben?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ a gyakorlati feladatok során.
Miről lesz szó? Kommunikációs alapok (kommunikációelmélet), szóbeli és írásbeli kommunikáció, kérdezéstechnika, konfliktuskezelés, asszertivitás, együttműködés, érvelés, meggyőzés, előadás, prezentáció.